Черепишки манастир – с. Игнатица

Класификация (по националния мтб класификатор): R1, R2, T1
Терен: асфалт, горски пътища
Цвят на маркировката: Син
GPX следа във файлов формат: .gpx

Указания и описание на маршрута

След като излезете от Манастира, савийте вдясно по главния асфалтов път.. След като подминете варницата, на наколкостотин метра има стрелка вляво. Отклонете се от асфалта, кaто внимавате за насрещното движение, слезте по стъпалата и преминете въжения мост над Искъра. Карането по моста не е препоръчително! Като преминате на другия бряг продължете към жилищните постройки. Зад тях има земен път. Тръгнете вдясно по него. Вариант за кръгов маршрут Ако искате да направите „кръгче“ около Манастира, на около 300м след като завиете вдясно зад постройките, поемете по пътя вляво. След около 2км все направо без отлконения достигате до асфалтов път. Поемете вляво, минете покрай бариерата и продължете надолу. След около 400м достигате друг асфалтов път (основния Мездра-София през Дефилето). Завийте вляво. Минетe през тунела. След наколкостотин метра достигате до отбивката за Черепишки манастир вдясно и до самия манастир. Ще подминете разклонение вляво след около 300м. Продължавайте все напред. Ще пресечете каменен мост. Давайте само напред докато стигнете стълбовете за високо напрежение. Поемете нагоре под жиците. След това завийте вдясно и нагоре докато излезете на голо и красиво панорамно място. Продължете на югоизток вдясно. Пътят подсича панорамно склоновете на планината на югоизток, леко спуска и качва в с. Игнатица. Вариант Ако не сте уморени и искате още, на следващия кръстопът след голото и открито място поемете по маркировката, която се откланя вляво и нагоре. Ще преминете през красива борова гора, която ще ви изведе високо над село Игнатица и на разклона за махала Габровница и село Игнатица. Оттук ще се любувате на една от най-красивите гледки в Дефилето! Спуснете надолу по маркировката в с. Игнатица. Ако имате опит и физически ресурс – пробвайте и нещо от „червеното“ ;-)
Внимание: Винаги използвайте каска и проверявайте изправността на велосипеда!