ПП „Шуменско плато“ – маршрут “Мечката”

Кратка информация за маршрута

Резюме на маршрута:

кръстовището Пожарната – тур. засл. „Теменуга” – кръстовището на Пожарната (кроскънтри трасе с малко по-висока трудност на изкчаването и спускането)

Трудност:

• каменист път

Цвят на маркировката:

Жълт

GPX следа във файлов формат: .gpx

ВНИМАНИЕ: Маршрутът е подходящ за опитни планински колоездачи, притежаващи необходимите умения и техника на каране. Препоръчително е използването на защитна екипировка при спускането!

Маршрутът започва в югозападните покрайнини на града в района на Противопожарната служба. Поемате по асфалтов път, който скоро става почвен и е относително равен. След известно време завива остро надясно и след кратко се отклонява вляво през борова гора. Когато достигнете до пясъчните пещери в края на пътя поемате нагоре по стръмна пътека вляво. След като достигнете до асфалтов път, продължавате направо, пропускате обратния завой и отново навлизате в гората. Сед кратко завивате вляво и излизате на поляна в района на туристически заслон „Теменуга”. Продължавате наляво в посока север по почвен път и следвайки го скоро достигате отново до асфалтовия път, пресичате го и отново навлизате в гора. Следва стръмно спускане по трасе с изкуствени препятствия, скални прагове и няколко опасни завоя. Следва част от римски път покрай скален феномен „Мечката”. Пресичате началото на краткия път за Паметник „Създатели на българската държава”, продължавате по почвен път, след което завивате наляво по почвена пътека, пресичате асфалтовия път и след кратко спускане отново по пътека, достигате до началната точка на маршрута.

ПП „Шуменско плато“ – маршрут “Мечката”  GPX

50 100 150 200 5 10 15 Distance (km) (m)