ПП „Шуменско плато“ – маршрут “Голямото въртене”

Кратка информация за маршрута

Резюме на маршрута:

Инф. център – тур. засл. „Теменуга” – тур. засл. „Детелина” – хижа „Букаците” – резерват „Букака” – Стария град – тур. засл. „Теменуга” – Инф. център (много въртене, основно по равно, спускане и изкачване в района на жижата)

Трудност:

Дължина:

19.4

Терен:

• асфалт
  • горски пътища

Цвят на маркировката:

Син

GPX следа във файлов формат: .gpx

Маршрутът може да бъде скъсяван с оглед възможностите на велосипедиста, както и да бъде удължаван като се включи в някой от другите маршрути. Маршрутът започва от Информационния център на ПП „Шуменско плато”. Потегляте в южна посока по асфалтирана горска алея в близост до Информационния център. След като достигнете края на алеята, продължавате на дясно по почвен път. Следвате пътя в западна посока без отклонения, докато пресечете асфалтов път, след което отново по почвен път достигате до туристически заслон „Теменуга”. Тук при необходимост може да допълните запасите си от вода от близката чешма вляво от заслона. Маршрута продължава в южна посока, пресича асфалтовия път в близост до Паметника на курсистите и след кратко следване на шосето навлиза в ляво в гора. След достигане до голяма поляна, поемате надясно и достигате тур. заслон „Детелина”.

След като подминете заслона, преминавате през местността „Дългите поляни” и продължавате наляво през широколистна гора. След приятно спускане и промяна на посоката на юг се достига до местността „Осмарски колони” и хижа Букаците. Продължавате с изкачване зад хижата, след което рязко завивате надясно и продължавате изкачването. След разклон , където завивате наляво и следващ, където завивате надясно, продължавате в западна посока по римски път който ви отвежда до местността „Търнов табия”. Отклонявате се в дясно и веднага след влизане в гората в ляво, продължавате покрай резерват „Букака” и достигате до асфалтов път. Тук маршрута продължава надясно по пътя в югоизточна посока докато достигнете Шуменската крепост. Завивате надясно по асфалтовия път и скоро се отклонявате вляво и навлизате отново в едра букова гора. Приятен почвен път ви извежда отново до тур. заслон „Теменуга”, след което продължавате в северна посока, докато отново достигнете асфалтов път. Тук поемате надясно в посока югоизток и скоро достигате до Информационния център на ПП „Шуменско плато”.

ПП „Шуменско плато“ – маршрут “Голямото въртене”  GPX

50 100 150 200 5 10 15 Distance (km) (m)