с. Елисейна – премката „Ушите“ – Пършевица

Кратка информация за маршрута

Трудност: Трудна
Класификация (по националния мтб класификатор): R1, R2, T1, T2, T3
Терен: асфалт, горски пътища, пътеки
Цвят на маркировката: Червен
GPX следа във файлов формат: .gpx

Указания и описание на маршрута

По принцип това е маршрут, който се прави обратно, но ако искате да посетите пещерата Леденика във Врачанския Балкан или да качите връх Бегличка могила, да спуснете към с. Миланово или да спуснете по фантастичните трасета към Очин дол – качването е безумно яко! От жп прелеза за манастира „7те Престола“, продължете направо по главния път посока гр.Мездра. След около 150м има маркирано вляво за с.Очин дол и Пършевица. Поемете по него и следвайте маркировката. Пътят напуска асфалта и следи долината на реката нагоре. След около 4км ще достигнете до маркиран кръстопът, където синята и червената маркировка се разделят. Продължете нагоре по маркировката. В продължение на следващите 4км ще се движите по красиви долинки, стари къщи, кошари, разнообразни гори, полянки. Достигате до абсолютно гола панорамна поляна. Продължете нагоре – вижда му се краят! Пътят на места е почти равен. Насладете се на бутането през последните 200м преди преди „Ушите“, а след това крещете от кеф като видите на каква гледка сте стигнали! От „Ушите“ спуснете надолу по дерето и вдясно, за да достигнете асфалта. Продължете вляво до Пършевица.
Внимание: Винаги използвайте каска и проверявайте изправността на велосипеда!