с. Очин Дол – Оброк – с. Очин дол – Левище

Кратка информация за маршрута

Трудност: Трудна
Класификация (по националния мтб класификатор): R1, R2, R3, T1
Терен: асфалт, горски пътища, пътеки, каменист път
Цвят на маркировката: Зелен
GPX следа във файлов формат: .gpx

Указания и описание на маршрута

От Училището продължете от дясната му страна мо стария асфалтов път, който качва. Подсечете селото във височина като качвате постепенно, за да достигнете до руините на много стара църква. Оттам продължете нагоре вдясно за х. Пършевица. Следва 2км панорамно изкачване до панорамно место с оброк. От табелата „Пършевица“ се откланя пътека на 45 градуса в източна посока. Тя спуска стръмно надолу през ливадите (следете маркировката), минава през борова гора и след това доста бързо ви връща на старата църква. Оттам се върнете в центъра и тръгнете вдясно от кметството, надолу по дола, покрай реката. Внимавайте на пътеката, защото има ситни камъни, които носят. Обърнете внимание на острите завои, не забравяйте те може да срещнете хора, животни. Пътечката ви извежда на асфалта . Ако сте жадни и гладни – качете се нагоре по асфалта до комплекса „Дядо Йоцо“, за да се порадвате на панорамата „на маса“. Наблизо има още маркирани маршрути или ако искате да се прибирате с влака – имате на разположение гара Левище или гара Елисейна.
Внимание: Винаги използвайте каска и проверявайте изправността на велосипеда!